[:lt]
Sveikatos priežiūros įstaigose lankosi daug žmonių, ir daugelis iš jų susiduria su įvairiais nepatogumais: siuntinėjimu iš vieno kabineto į kitą, eilėmis, informacijos trūkumu ir panašiai. Bandymai išspręsti vieną ar kitą problemą dažnai duoda tik trumpalaikį efektą. Supratome, kad reikalinga sistema.
2010 metų birželio mėnesį pradėjome procesų optimizavimo mokymus, kuriems vadovavo konsultantas Hubertas Petružis. Jau pirmojo seminaro metu buvo sudarytos dvi darbo grupės – chirurginių paslaugų; procedūrinio/laboratorijos paslaugų. Vadovaujantis LEAN metodika pradėtas stebėjimas ir vertės nekuriančių veiksmų identifikavimas, atidedant visas išankstines nuostatas ir žvelgiant į darbo organizavimą iš paciento pozicijų.
Po kelių mėnesių ir kituose skyriuose – dantų gydymo, greitosios medicinos pagalbos, psichikos sveikatos – buvo sudarytos grupės, kurios ėmėsi spręsti tuose skyriuose aktualias problemas. Darbuotojai pastebėjo teigiamus pokyčius, pradėjo aktyviai siūlyti problemų sprendimų būdus. Pastebėjome, kad sumažėjo pacientų eilės probleminėse vietose, efektyviau naudojamas medikų darbo laikas, o pakeitus instrumentų sterilizavimo tvarką, pavyko sutaupyti lėšų.
Dideli pokyčiai įvyko greitosios medicinos pagalbos darbe: pagerėjo reakcijos į pacientų iškvietimus laikas, sumažėjo atvejų, kai esant dideliam iškvietimų srautui negalėdavome išsiųsti greitosios pagalbos brigados ir kt. Darbuotojai aktyviai įsitraukė į tarnybos veiklos gerinimą.
Džiaugiamės, kad LEAN metodika išmokė mus kitaip bendrauti, įsiklausyti į visų suinteresuotų pusių nuomonę ir kartu pasiekti gerų rezultatų.
VšĮ Kėdainių PSPC vyriausioji gydytoja-direktorė
Audronė Rimkevičienė
[:en]
[:]