Organizacijos situacijos ir iššūkių išsiaiškinimas
Įžanginis susitikimas
Susitikimas su organizacijos vadovybe yra pirmas logiškas žingsnis Lean sistemos diegimo kelyje. Lean sistema šiandien yra gana gerai žinoma, todėl daugeliu atvejų, organizacijų vadovai jau turi tam tikros pradinės informacijos ar netgi yra lankęsi Lean sistemą taikančiose organizacijose.
Pirmojo susitikimo metu aptariame organizacijai kylančius svarbiausius iššūkius ir galimybes pritaikyti Lean sistemos sprendimus jų sprendimui, įvertiname organizacijos vidaus kultūros ypatumus ir modeliuojame pradinį Lean sistemos diegimo scenarijų.
Gamybos įmonėse daug naudos duoda gamybos apžiūra
Gamybos apžiūra suteikia daug informacijos apie įmonės gamybos organizavimo lygį ir galimybes praktiškai pritaikyti Lean sprendimus. Apžiūra atliekama kartu su įmonės vadovybe. Vėliau, pagal apžiūros rezultatus planuojami galimi Lean diegimo pradžios scenarijai ir veiksmai.
Diegimo strategijos sudarymas ir komunikacijos veiksmų plano parengimas
Lean diegimas nėra savitikslis, o turi tarnauti įmonės pozicijų sustiprinimui rinkoje. Įvertinus įmonės padėtį rinkoje ir jos procesų tobulinimo galimybes nustatoma, kokie pokyčiai turėtų leisti įgyti reikšmingus konkurencinius pranašumus.
Apsisprendus, kas iš tiesų yra svarbiausia įmonei Lean diegimas yra orientuojamas į šių tikslų pasiekimą. Kartu numatomi pažangos vertinimo rodikliai.
Lean diegimas reikalauja didelių pokyčių visuose kompanijos valdymo lygiuose ir paveikia daugelį jos veikos sričių. Kaip ir kitų didelio mąsto pokyčių atveju, būtina aiškiai komunikuoti su įmonės darbuotojais apie būsimas permainas, kad sumažinti jų nerimo lygį ir nukreipti jų energiją naudinga linkme. Tuo tikslu parengiamas komunikacijos veiksmų planas kolektyvo informavimui apie Lean diegimo eigą ir numatomus pokyčius.
Praktiniai Lean diegimo seminarai
Diegimo strategijoje numatomas praktinių Lean seminarų intensyvumas ir darbo ritmas. Teisingai pasirinkus šiuos aspektus užtikrinamas tinkamas tobulinimo veiklos santykis su pagrindiniu darbu ir pakankamas tobulinimo veiklos intensyvumas.
Seminarų metu Lean diegime dalyvaujantiems darbuotojams yra teikiami mokymai tuo laiku ir tokioje apimtyje, kokių reikalauja konkreti Lean sistemos diegimo situacija. Pagrindinė seminarų dalis skiriama konkrečių procesų problematikos analizei, Lean sprendimų adaptavimui ir praktiniam jų įgyvendinimui.
“Namų darbų“ užduotys
Laikotarpiais tarp seminarų Lean diegime dalyvaujantiems darbuotojams planuojama eilė užduočių, kurias jie turi atlikti, kad būtų realiai įgyvendinti seminarų metu suplanuoti patobulinimai. Svarbus sėkmės faktorius yra disciplinuotas šių užduočių atlikimas. Tam yra sukuriama vidinė „namų darbų“ atlikimo užtikrinimo praktika, kurią palaiko aukšto rango vadovas, atsakingas už Lean įdiegimą įmonėje.
Lean Auditai
Įgyvendintų patobulinimų įtvirtinimą ir palaikymą Lean ekspertai laiko viena iš sunkiausių užduočių. Neskiriant pakankamai dėmesio įdiegtų patobulinimų priežiūrai, procesų patobulinimai neretai sunyksta ir grįžtama prie ankstesnių neefektyvaus darbo praktikų.
To išvengti padeda įdiegtų patobulinimų priežiūros arba auditavimo sistema. Jos paskirtis yra užtikrinti, kad būtų realiai laikomasi naujai nustatytų darbų atlikimo būdų, kol jie taps darbuotojų įpročiais.
Kita vertus, auditų metu pastebime daug galimybių toliau tobulinti procesą. Taigi, auditas yra svarbus, kaip procesų tobulinimo įrankis.
Pasiekimų įvertinimas
Lean diegimo eigoje periodiškai atliekamas pasirinktų pažangos vertinimo rodiklių pokyčio vertinimas. Rodiklių pokyčiai leidžia objektyviai vertinti Lean diegimo veiklos poveikį įmonės veiklos rezultatams ir nukreipti šias veiklą didžiausią pridėtinė vertę nešančiomis kryptimis.