[:lt]Lietuvos, kaip ir daugelio Rytų ir Centrinės Europos šalių viešas sektorius yra nepakankamai efektyvus, dažnai naudoja per daug resursų ir viešo sektoriaus organizacijų veiklos rezultatas bei tikslas dažnai nėra tapatinamas su patarnavimu galutiniam vartotojui (piliečiams, organizacijoms).
Valstybės institucijų restruktūrizavimas, funkcijų peržiūrėjimas, darbuotojų mažinimas yra tik vienas žingsnis efektyvumo link. Tai yra struktūrinis efektyvinimas, tikrasis persilaužimas yra įmanomas tik siekiant procesinio efektyvinimo.
Naujo požiūrio ir naujų organizacijos reikia:
- Piliečiams – viešųjų paslaugų vartotojams
- Vyriausybei – kaip strategijos ir kryptingos veiklos
- Užsienio investuotojams
Taigi, teoriškai yra stiprus interesas, kad viešasis sektorius taptų „lieknas“, efektyvus ir orientuotas į piliečius. Realybėje, dėl daugybės priežasčių, šios praktikos gana nelengvai skinasi sau kelią.[:]