Lean sistemoje yra visa eilė sprendimų ir instrumentų, kurių praktinis taikymas padeda įvairaus profilio organizacijoms sukurti efektyviai veikiančias valdymo sistemas.
Tai:
- Darbo vietų sutvarkymo metodika 5S,
- Standartizuotas darbas,
- Vizualinis valdymas,
- Kaizen Teian – darbuotojų tobulinio siūlymų sistema,
- Kokybės užtikrinimas darbo atlikimo vietoje,
- Greitas įrengimų perderinimas (SMED),
- Vertės srauto žemėlapių (Value Stream Mapping – VSM) metodika,
- Vieno vieneto srautas,
- Proceso taktas,
- Genchi Gembutsu ir darbo procesų stebėjimo metodikos,
- Ištraukimas, kanbanai, min-maksai,
- Universalūs problemų sprendimo įrankiai PDTV, A3 forma, 5 kodėl? ,„Žuvies kaulo“ ir Pareto diagramos ir kt.
Tvarkingos darbo vietos, minimalus atsargų lygis, aiškiai veikianti vidaus logistika, darbuotojų tobulinimo siūlymų ar vizualinio valdymo lentos yra lengvai pastebimi požymiai, jog organizacija taiko Lean sistemą.
Tačiau būtina žinoti, jog matomų įrankių kopijavimas nėra tinkamas būdas diegti Lean sistemą, o tuo labiau kurti nuolatinio veiklos tobulinimo kultūrą. Svarbu, kad darbuotojai ne tik suprastų, kodėl verta taikyti konkrečius pasirinktus Lean įrankius, kokius klausimus jie padeda spręsti, bet ir patys prisidėtų prie reikiamų įrankų kūrimo ar modifikavimo.
Nėra dviejų vienodų organizacijų; net ir išoriškai labai panašūs procesai turi daugybę skirtumų, nekalbant apie juose dalyvaujančių žmonių suvokimo skirtumus. Būtent todėl aktyvus darbuotų įsitraukimas leidžia Lean įrankius priderinti prie įmonės ar padalinio veiklos ypatumų ir padaro juos gyvybingais.