[:lt]
Rinkodara ir su ja susiję sritys (pardavimai, klientų aptarnavimas) metodiniu požiūriu yra labai gerai išvystytos.
Žvelgiant į praktinį taikymą matosi maždaug toks vaizdas: daugumos užsienio kapitalo ir pažangesnių lietuviško kapitalo kompanijų rinkodara yra gana aiški, bet daugybės vidutinių ir smulkių verslų rinkodaroje pastebime ženklių spragų.
Yra kelios tokios situacijos priežastys:
- Dalies kompanijų vadovybė (arba savininkai) vis dar nėra pilnai įsisavinę rinkodaros svarbos ir tiesiog neskiria tam pakankamai pastangų,
- Kitos kompanijos norėtų sustiprinti savo rinkodarą, bet to nepadarė, nes nėra suradę joms tinkamų rinkodaros sprendimų arba nežino, kur rasti tinkamą pagalbą,
- Kai kurios kompanijos yra „nudegę“ nuo populiarių rinkodaros „mitų“, pvz:
o Daugiau reklamos yra geriau,
o Jei norite išvystyti „brandą“, mes jums sukursime „gerą“ logotipą ir šūkį, o tada neatsiginsite klientų,
o Tam, kad priimti pagrįstus rinkodaros sprendimus reikia atlikti didelės apimties brangius rinkos tyrimus,
o Kadangi klientas visada teisus, tai darykime viską, ko jis paprašo ir t.t.
Nėra statistinių tyrimų, kurie įvertintų įvairių Lietuvos įmonių grupių rinkodaros lygį, bet intuityviai galima būtų teigti, kad maždaug 7 iš 10 Lietuvoje veikiančių verslų rinkodarą, pardavimus ar klientų aptarnavimą galima ženkliai pagerinti be didelių investicijų.
Gamybinų įmonių tarpe yra paplitusi problema, kaip rinkodara ir gamybos procesai vadovaujasi skirtinga logika: pvz. rinkodara orientuota į lankstumą ir smulkias partijas (principas “imkime iš rinkos visus užsakymus, kuriuos tik galime gauti”), o gamyba pagal įrengimų tipą yra orientuota į stambias partijas. Tokios disproporcijos pasekmės yra aukšta gaminių savikaina, sunkiai valdomas užsakymų vykdymas laiku ir kt.
Lean diegimo projektuose daug laimima derinant įmonės rinkodaros ir gamybos tobulinimo veiksmus.
[:]